AKARSZ TE IS JÁTÉKOSAN MESÉLNI

MÁTYÁS KIRÁLYRÓL?

Fehér Éva

Mátyás király meséi

– játékos mesélés módszertani segédanyaggal nem csak óvodapedagógusoknak –

Akkor engedd meg, hogy bemutassam az E-könyvemet, aminek épp a napokban volt a bemutatója, és aminek ez a témája!

.

.

Mit tud adni neked ez a könyv?

Játékos mesebemutatási lehetőségeket, hogy 15-20 percnél tovább figyeljenek rád a gyerekek.

Ötleteket a saját meséléseidhez, mivel a használt játékok remekül átültethetőek más mesékbe is.

Olyan közös mesés játékot Mátyás királyról, amiben felesleges magyarázni a tanulságot, mivel arról játszol.

Gondolkodást segítő játékos alapmódszereket kapsz, amelyek most épp ezekbe a mesékbe vannak ültetve.

A könyv elméleti oldalai segítenek megérteni a drámapedagógia játék rendszerét és belső kapcsolatait.

Sok – sok gyakorlati tanácsot és példát, hogy könnyebben boldogulj.

Bátorít és támogat abban, hogy próbálgasd magad, hogy ne félj hibázni!

.

Mit jelent pontosan, hogy ez egy digitális könyv?

E-BOOK (pdf) FORMÁTUMÚ

ÉLŐ LINKEK VANNAK BENNE

BEILLESZTETT MINITRÉNING SEGÍTI A HASZNÁLATOT

.

Miért készült el ez a könyv?

Kicsi gyerekként esténként alig vártam, hogy a fogmosós maci után az Esti mese Mátyás király
meséi legyenek. Fülbemászó volt a zenéje, sokszor még másnap is énekeltem. A rajzfilm 
figurák egyszerűek voltak, épp olyanok, hogy tudjam követni és értsem a történetet.  

Amikor már általános iskolásokat tanítottam, az órai felkészüléseim során mindig meghallgattam 
a rajzfilm szignálját, és az olvasmányhoz megkerestem a kapcsolódó rajzfilmet is. 
Nosztalgiáztam, az osztályommal pedig meséltem és játszottam. Akkor még sok mindent ösztönből 
csináltam a foglalkozásokon. Próbáltam használni a tanult drámás ismereteket.  
Jól jött volna akkor némi konkrét segítség.

Ez jutott eszembe akkor is, amikor évekkel később óvodásoknak kellett Mátyásról mesélnem. 
Elhatároztam, hogy nemcsak megszerettetem az óvodásaimmal Mátyást, hanem rögzítem 
és átválogatom a meséléseimet úgy, hogy az  másoknak is útmutató legyen. 

Tavaly ősszel akadtak a kezembe megint a jegyzeteim, a karantén idején pedig "arcot" is 
adtam a jegyzeteknek. Így született meg EZ A KÖNYV, amelybe azért állítottam összerendszerezve 
az 5-11 évesek között kipróbált mese-játékokat (játék a mesével és a meséről), hogy mások is
kipróbálhassák vagy alap ötletként használni tudják azokat. 

A foglalkozások előtt van egy rövid témára hangoló dráma módszertan is, hogy még könnyebb 
legyen a megvalósítás.

Ha kipróbálod, és segítségedre lesz a könyv (valamint a mellékelt minitréning), 
megköszönöm, ha írsz róla nekem néhány sort. 
Hadd örüljek én is veled!                                                                                                                              

Fehér Éva 

Szükséged van egy jó témafeldolgozó pályázati anyagra?

Jól jönne az alsósaidnak majd egy kis játék a Mátyás olvasmányok mellé?

Fontosnak tartod megszerettetni Mátyást vagy meg akarod értetni az álruhába bújt király szándékát?

Érdekel a drámapedagógia módszereivel történő játékos mesélés?

Kellene egy jó mese az óvodai nyári hetedhez?

Ha szeretnéd tudni, hogy pontosan hogyan meséltem és játszottam drámásan ezekkel a mesékkel óvodás és alsó tagozatos gyerekeknek,
akkor olvasd el a könyvet és nézd meg az oktató videókat !
Ismerd meg a titkot, és akár másnap ki is próbálhatod ezeket a mesefoglalkozásokat!

Megrendelem ezt a könyvet!

Olvasd már ma, használd már holnap!


Örömmel adom a meséléseimet és kívánom, hogy érezzétek jó magatokat játék közben!

.

Halljuk és olvassuk szakemberektől, hogy az óvodásokat felesleges mondákkal, regékkel megkínálni, mert nem tudják még igazán elkülöníteni a valós és a mesés világot, így nem is élvezik ezeket a meséket, történeteket. Inkább 7 éves kor felett izgalmas számukra ez a műfaj és annak figurái.

19 éve játszom és mesélek óvodásoknak, és sokáig tartottam is magam ahhoz, amit a szakmódszertan kijelentett, és amit tanultam. De egy pályázat alkalmával Mátyás királyról szóló mesékkel kellet készülnöm 2 óvodába és 3 alsó tagozatos osztályba. Mindkét korosztály rendkívül jól fogadta a meséket. Egyáltalán nem tapasztaltam a mese és a valóság keveredését, vagy a képzavart. Azóta bátran veszem elő ezeket a meséket drámás játékformákkal az 5-11 éves korosztály körében.

Sokszor halljuk, hogy nem való kisgyermekeknek a Mátyás királyról szóló mese, mert a megfogalmazott tanulságokat nem értik, a kimondott életigazság pedig messze van az ő lelki világuktól.

Tapasztalatom szerint ha jól megválogatjuk az óvodás és kisiskolás gyermekeknek szánt Mátyás meséket, akkor igenis meg lehet találni azokat, amelyek megteremtik a kívánt hangulatot, és amelyeknek életfilozófiája érthető a számukra. HA játszatjuk is őket ezekről a mesékről vagy azok tanulságairól, akkor bármely korosztály számára befogadhatóak lesznek ezek a mondák, mesék.

Ezt mondták a könyvről…

“Roppant izgalmasnak találom ezt az egész módszertant, illetve azt, hogy látszólag hasonló célt milyen gyökeresen különböző, egymásra épülő eszközökkel lehet elérni, énekléssel, tánccal, magválogatással, beöltözéssel, képecskékkel… Tökéletesen egyetértek a bevezetőben írtakkal, miszerint a nagyobb óvodásoknak igenis lehet Mátyás-mondákat (-meséket) mesélni, csak az érdeklődésükhöz, fejlettségükhöz kell mérni ezeket.”
/Dr. Bárdos Dóra – a könyv nyelvi lektora/ 

.


Megrendelem ezt a könyvet!

Ha hasznosnak és érdekesnek gondolod a kiadványt, ajánld tovább ismerőseidnek, kollégáidnak a könyvemet!

error: bad format in admin configuration