30 órás akkreditált képzés – Az óvodai dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alapjai

37000 Ft

Az óvodai dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alapjai

(3 alkalomból álló akkreditált tanfolyam, nem csak drámapedagógia iránt érdeklődők részére)

típusa: 30 órás pedagógus továbbképzés (PED/157/8/2020)
jellege: alapozó képzés
pontérték: 30 kredit pont

IDŐPONTJAI:
1. alkalom: 2020. október  10. (szombat) 9.00-16.00
2. alkalom: 2020. október  24. (szombat) 9.00-16.00
3. alkalom: 2020. november 7. (szombat) 9.00-16.00

HELYSZÍN:
mindhárom esetben – Angyalkert Magán Óvoda (6000 Kecskemét, Bánk bán u. 5.)

KÉPZÉSVEZETŐK:
Fehér Éva (drámatanár, anyanyelv-pedagógus)
Szatmáriné Márton Tímea (óvodapedagógus, drámapedagógus)

A jelentkezés feltétele: érettségi végzettség, pedagógiai alkalmasság

Cikkszám: KEPH01 Kategória:

Leírás

Az óvodai dramatikus interaktív mesélés és történetmondás alapjai

(3 alkalomból álló, 30 órás akkreditált tanfolyam,
nem csak drámapedagógia iránt érdeklődők részére)

alapítási engedély és nyilvántartási szám: PED/157/8/2020
A képzés célja a dramatikus interaktív mesélés és történetmondás módszerének megismertetése, a mesélési technika alapjainak részben elméleti de főleg gyakorlati bemutatása.
A képzés három alkalomra tagolt, amelynek oka az, hogy a képzésvezetők minden egyes képzési nap után lehetőséget biztosítanak a résztvevők számára, hogy a tanultakat saját csoportjukban vagy munkaterületükön ki is próbálják. A személyes tapasztalatgyűjtés tanfolyamon belül és terepen része a képzés teljesítésének. A tapasztalatok azt mutatják, hogy így még személyre szabottabbá és célirányosabbá válik a tanfolyam.
A képzés feladata, hogy a résztvevők a módszer minden fortélyát megismerjék, a szövegkiválasztástól a mese-játékig minden lépéssel találkozzanak. Ezen kívül a programvezetők rávilágítanak különböző nehézségi tényezőkre, azokra megoldási  módokat kínálnak fel.
A képzés tananyagát és pontos tematikáját a jelentkezők regisztráció után kapják meg. A képzés jegyzete a Szerepjáték, mese-játék című könyv. A szakanyag a képzés része, a részvételi díj ezt magában foglalja. 
Oktatási témakörök:
– Miért dramatikus játék ez a mesélés és miért nem dramatizálás?
– Miért közös dramatizálás, és miért nem dramatizálás ez a mesélés?
– Mitől interaktív ez a mesélés?
– Milyen szempontok szerint válogatunk szöveget a dramatikus interaktív meséhez?
– Milyen irodalmi műfajkülönbség van a mesélés és a történetmondás között?
– Milyen játéktechnikai és mesélési/történetmondási különbség van a kettő között?
– Hogyan elevenítsük meg a mesét? Hogyan keltsük életre a történetet?
– Hogyan valósul meg a fokozatosság elve ennél a mesélési fajtánál?
– Hogyan dialogizáljunk az egyik, és hogyan a másik játékforma szerint?
– Hogyan tagolunk szöveget? Hogyan készül a forgatókönyv?
– Hogyan vonjuk be a gyermekeket a mesébe?
– Mikor mesélő és mikor játékvezető a foglalkozás vezetője?
Hogyan indítsunk mesét szabad játékból, vagy indirekt módon, esetleg direkt helyzetet teremtve ezzel a módszerrel?
– Ismert mesével vagy új mesével érdemes kipróbálni vagy használni a módszert?
– Milyen gyakorisággal érdemes ezzel a mesélési fajtával játszani?

-℘-℘-

A képzés az alapok megismertetésére törekszik, és felkészíti a résztvevőket az önálló dramatikus mesélésre. Egyben felvezető szándékkal bír: a módszert idővel magukénak érző résztvevők számára további 30 órás, akkreditált, haladó tanfolyam keretén belül lehetőséget biztosítunk további drámapedagógiai technikák megismertetésére, alkalmazására.

-℘-℘-

 

Várunk szeretettel alapképzésünkre!

A vásárlást követően kérjük az alábbi jelentkezési lap kitöltését (Igazoló Oklevélhez szükséges):

Diákkedvezmény igénylése esetén kérjük ide töltse fel a hallgatói jogviszonyát igazoló dokumentum másolatát (pdf vagy jpg):

Feltöltés