A dramatizálás és a közös dramatizálás lépései – EGYNAPOS KÉPZÉS

9500 Ft

A dramatizálás és a közös dramatizálás lépései

(alapozó és ismeret frissítő képzés a prózai szöveg színpadra állításának folyamatáról pedagógusoknak és foglalkozásvezetőknek)

típusa: egynapos képzés
jellege: bevezető képzés
pontérték: 10 kredit pont

IDŐPONT: 2020. július 16. (szombat) 9.00-17.00
HELYSZÍN: Angyalkert Magán Óvoda (6000 Kecskemét, Bánk Bán u. 5.)
KÉPZÉSVEZETŐ: Fehér Éva (drámatanár, anyanyelv-pedagógus)

További időpontok:
2021. január
2021. július

Cikkszám: KEPE01 Kategória: Címke:

Leírás

A dramatizálás és a közös dramatizálás lépései

(alapozó és ismeret frissítő képzés a prózai szöveg színpadra állításának folyamatáról pedagógusoknak és foglalkozásvezetőknek)

 

A képzés célja a mindenki által jól ismert téma módszertani ismereteinek frissítése. Új módszerek megismerése és gyakorlati alkalmazása.
Az egynapos képzés keretén belül a résztvevők feleleveníthetik már meglevő ismereteiket a prózai szövegek színpadra állításának menetéről, miközben találkoznak az anyanyelv-pedagógia és a drámapedagógia közös alkotói pontjaival. Nem elhanyagolandó a színházpedagógia módszertanának beékelődése a két szakterület közé. Ezzel a hármassággal teljesedik ki a prózai szöveg színpadra állításának pedagógiája és művészete, és így épül fel a képzés tematikája is.
Az egynapos képzés feladata, hogy a résztvevők értsék és alkalmazni tudják a dramatizálás munkafolyamatát és a közös dramatizálás részfolyamatainak különbségeit, párhuzamosságát.
A képzés tananyaga, egy kérdő mondatban összefoglalható: Hogyan dolgozik a pedagógus, aki rendez?
– Milyen szempontok szerint történjen a szöveg kiválasztása? 
– Hogyan kezdjünk hozzá a szöveg dialogizálásához egyik, és hogyan a másik játékforma szerint?
– Hogyan gondolkodjon az, aki kész szövegkönyv alapján kezdi a dramatikus munkát?
– Milyen munkafolyamaton át valósítja meg az előadni kívánt művet, aki a közös alkotói forma mellett dönt?
– Hogyan tagolunk szöveget?
– Milyen próbafolyamatokat és fázisokat tervezzünk meg?
– Minden esetben megszületik az előadás vagy a közös műhelymunka a cél? 
Az egynapos képzés felvezető szándékkal bír: érdeklődés felkeltése a tématerület egyéb tartalma iránt, a nyitottság és a befogadás újraindítása, az igényes és haladó szellemű pedagógusi szemlélet aktiválása.

 

Várunk szeretettel! 

A vásárlást követően kérjük az alábbi jelentkezési lap kitöltését (Igazoló Oklevélhez szükséges):

Diákkedvezmény igénylése esetén kérjük ide töltse fel a hallgatói jogviszonyát igazoló dokumentum másolatát (pdf vagy jpg):

Feltöltés